SİNEMAYA OLAN İNANCIM HİÇ BİTMEDİ
Dünyanın en gelişmiş sinema sistemlerini sunan IMAX’in yeni teknolojisi 4K lazer projeksiyonları CineNOVA kurucusu Muzaffer Yıldırım’ın yatırımıyla sinema severler ile buluşuyor.
İlk Gösterim “Joker: İkili Delilik”
Marmara Forum ve Gordion Ankara’da yer alan yeni IMAX salonları, 2019 yılında gişe rekorları kıran Oscar ödüllü ‘Joker’in merakla beklenen devam filmi ‘Joker: İkili
Delilik’ ile sinemaseverlerle buluşuyor. Yönetmen koltuğunda Todd Phillips’in oturduğu, başrollerini Joaquin Phoenix ve Lady Gaga’nın paylaştığı filmin Türkiye
galası, yeni IMAX with laser salonlarının açılışıyla gerçekleşti.
Yeni Nesil Sinema Deneyimi
Avrupa IMAX salonlarında en çok hasılat elde edilen ülkeler arasında ilk onda yer alan Türkiye, yeni IMAX with laser teknolojisiyle eşsiz bir sinematik deneyim sunmaya hazırlanıyor. IMAX’in en gelişmiş teknolojik yatırımının Türkiye’ye gelmesiyle birlikte Türkiye’nin sinema sektöründe büyüme potansiyelini de ortaya çıkıyor. 4K lazer projeksiyonlu yeni IMAX salonları, kristal netliğinde görüntü kalitesini en geniş renk yelpazesi ile sunarak beyazperdede şimdiye kadar görülmemiş bir görsel zenginlik vadediyor. IMAX teknolojisinin sunduğu artırılmış çözünürlük ile keskin ve parlak görüntüler derin kontrastlar ile bütünleşerek izleyiciye gerçekçi bir sinema
deneyimi yaşatıyor. Yeni nesil IMAX teknolojisi, özel tasarlanmış stadyum tarzı oturma düzeninde her koltuğa eşit dağılan ve Türkiye’de bir ilk olan 12 kanallı çok
fonksiyonlu ses sistemiyle izleyicilere çarpıcı bir ses derinliği sağlıyor. IMAX’e özgü dev perdelerde, DMR® (Digital Remastering) teknolojisiyle yeniden düzenlenen
kareler, izleyicileri koltuklarının ötesine taşıyıp onları filmin dünyasına çekiyor.
Muzaffer Yıldırım: “Sinemaya olan inancım hiç bitmedi”
Türkiye’deki sinema sektörünün durumu ve yeni hedefleri hakkında da bilgiler veren Yıldırım sözlerini: “Sinemayla ilgili pandemiden beri o kadar çok spekülasyon
yapılıyor ki, AVM sahipleri de buna inanıp salon sayısını düşürüyorlar. Sinemanın ölmesine ya da yok olmasına hiç ihtimal vermiyorum. Biz böyle yeni nesil teknolojiyle
dolu ekranlar sunduğumuz sürece de yükselişi devam edecek. Bu yüksek kalitedeki görsel zenginlikten alınan zevkin alternatifi yok. Tabi ki content’in de gelmesi en
önemli şey. Kaliteli yerli contetlerin çoğalması gerekiyor. Platformlar sinema üreticileri için destekleyici servislerdir, sinema deneyimine alternatifi değil.
2002’de Mars’ı kurduğumda 18 milyon seyirci vardı, bıraktığımda 72 milyondu. Geçen sene depreme rağmen 35 milyon seyirci vardı. Bu sene 40 milyon civarında
seyirci olacağı düşünülüyor. İddalı yabancı contentler var ama yeterince yerli content hala yok. Ülkemizdeki tüm yapımcıların, oyuncuların ve yönetmenlerin üretmesi
lazım. 140-150 film çekilirken 10 film box office’de belirleyici oluyor. Türkiye’de aşağı yukarı bir 10 kişi var box office’i garanti olan. Bunun altısı, yedisi harekete geçse,
Yılmaz Erdoğan yazın Organize İşler’i çekse, Cem Yılmaz bir tane daha çekse başka bir hikâye gelişir. NuLook Production olarak mayıs ayında bir tane daha Gupse Özay
filmi yapıyorum. Yine bir tane sürpriz Feyyaz Yiğit’le çok güzel bir film yapıyoruz. Bunun gibi çok başarılı olacağına inandığım iki- üç film projem daha var. Gülse Birsel
de katılsa, Şahan Gökbakar da bir daha sinema yapsa aslında bu durağanlık kırılacak. Ben bütün meselenin içerik olduğunu düşünüyorum ve Türk sinema
endüstrisindeki tüm yapımcıların, oyuncuların, senaristlerin film yapması gerekliliğini vurguluyorum. Bir süredir sinemaların kapanması, azalması gerekiyor gibi bir durum
vardı. İstanbul’un en merkezi lokasyonlarındaki yaşam alanlarındaki sinema salonu sayıları azalıyor. Ben bununla mücadele ediyorum. Salonların kapanmaması,
azalmaması lazım diyorum. Benim sinemaya olan inancım hiç bitmedi. Bu yüzden inat edeceğim, yatırım yapmaya, sinemaları yenilemeye devam edeceğim.
Sinemanın toplumsal bir mood meselesi olduğunu hatırlatmak istiyorum. Hepimiz eskiden her hafta sinemaya giderdik. O dönemin geri gelmesi için de basının, sosyal
medyanın ve herkesin çaba göstermesi lazım, ben çaba göstermeye devam edeceğim. Herkesi de çaba göstermeye davet ediyorum” dedi.
Muzaffer Yıldırım’ın ardından IMAX teknolojisi hakkında bilgiler veren IMAX Kıdemli Başkan Yardımcısı John Schreiner: “Öncelikle Muzaffer Yıldırım’a ve ekibine bizlere verdikleri destek için teşekkür ederim. “Joker: İkili Delilik” filmi IMAX için çekildi. Yönetmen Todd Phillips ve oyuncularla prodüksiyon öncesinde beraber çalışarak başladık. Phillips, IMAX’in kendi kameralarını kullanarak bu filmi çekti. Daha sonra filmi Los Angeles’taki ofisimize getirip kendimize ait olan DMR teknolojisiyle yeniden düzenledi.
Bu düzenleme resmi daha keskin, daha parlak ve kontrastının daha yüksek olmasını sağlıyor. Filmin içindeki bütün diyalogları, sesleri, müzikleri düzenleyerek burada çok
net duyulmasını sağlıyor. Bu salonda izlediğiniz her film aslında sizin için her aşamada geliştirilmiş ve kişiselleştirilmiş olarak sunuluyor. 2025 yılında da IMAX için
çekilmiş iddialı 14 Hollywood yapımını izleyicilerle buluşturacağız. Çok dolgun içeriklerle karşınızda olacağız” dedi.
CineNOVA Genel Müdürü ve Ortağı Asım Hakan Aşkar: “IMAX with Laser’in yeni teknolojisi 4K lazer projeksiyonlarını ilk kez Marmara Forum salonumuzda sunmaktan
büyük mutluluk duyuyoruz. Böyle güzel salonlarda, yepyeni içeriklerini en gelişmiş sinema deneyimine dönüştürerek sizlerle buluşturmaya devam edeceğiz” dedi.