GODARD BOĞAZİÇİ FİLM FESTİVALİ’NDE ANILDI
10. Boğaziçi Film Festivali’nin dördüncü gününde Jean-Luc Godard’ın anısına “Serseri Aşıklar” ile “İmgeler ve Sözcükler” filmlerinin özel gösterimleri gerçekleşti
Boğaziçi Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen 10. Boğaziçi Film Festivali’nin 24 Ekim Pazartesi günkü programında; özel gösterimler, Ulusal Uzun Metraj ve Ulusal Belgesel Yarışmalarında yer alan filmlerin ekiplerinin de katıldığı söyleşiler gerçekleşti.
Atlas 1948 Sineması’nda geçtiğimiz Eylül ayında hayatını kaybeden Jean-Luc Godard’ın anısına 1960 yapımı ilk filmi “Serseri Aşıklar” ve Kadıköy Sineması’nda ise yönetmene 71. Cannes Film Festivali “Special Palme d'Or Ödülü” kazandıran 2018 yapımı son filmi “İmgeler ve Sözcükler”in özel gösterimleri yapıldı.
Festivalin endüstri bölümü olan Bosphorus Film Lab kapsamında; Atlas 1948 Sineması’nda gerçekleşen “Sinema ve Hakikat” söyleşisinde de yazar Dücane Cündioğlu, sinemanın sanatsal gücü hakkında konuştu.
Sanatın hakikatin kendisini değil, temsilini gösterdiğini söyleyen Cündioğlu, özel bir dile sahip olan bu yapının, gerçeğe yönelik bir yeteneğinin de bulunmadığından bahsetti. “Sanat sadece hakikati işaret eder. Bunu sanatçının sezgileri ile yapar. Sanatçı ile yaptığı işi açıklayamaz.” diyen Cündioğlu, bunun nedenini anlatmak istediklerini eseriyle ortaya koymasına bağladı. Sanatçının hakikati bilmediğini onu yalnızca gördüğünü söyleyen yazar, “Sanat söz konusu olduğunda, sanatçının hakikat ile olan ilişkisini belirleyen araçlar; onun hakikati açıklama yeteneğini elinden alır.” dedi, Cündioğlu, sinema da dahil olmak üzere sanatın ve sanatçının hayat ile ilişkisini, sanatı nereye kadar gerçek kabul edeceğimizi, sınırların neye göre belirlendiğini anlattı.
Film Ekipleriyle Söyleşiler Devam Ediyor
Ulusal Belgesel Yarışması’nda yer alan “Plaza Köylüleri” filminin gösterimi de AKM Yeşilçam Sineması’nda gerçekleşti. Gösterimin ardından moderatörlüğünü sinema yazarı Gökşen Aydemir’in üstlendiği söyleşide; filmin yönetmeni Hazar Uyar ile yapımcı Sencer Tarık Erbaş seyircilerin sorularını cevapladı. Yönetmen Uyar, konuşmasında; filmi oluşturan beyaz yakalılar dünyasını reklamcı olması dolayısıyla iyi gözlemlediğini ifade etti. Uyar, “Sistemin içerisinde belki de bir arayışımız var. Filmde anlatılanlar aradığını bulamama çelişkileri aslında.” diye konuştu.
Festivalin dördüncü gününde ayrıca Atlas 1948 Sineması’nda Hakan Kerim Karademir’in “Uçuş 811”, Cüneyt Karakuş’un “Eflatun” filmlerinin dünya prömiyerleri yapıldı. AKM Yeşilçam Sineması’nda Atalay Taşdiken’in “Hara” filmi gösterilirken, Kadıköy Sineması’nda isePhilip Scheffner’in “Europe”, Youssef Chebbi’nin “Ashkal” ve Özcan Alper’in “Karanlık Gece” filmleri seyirciyle buluştu.